PIXIT Ontwerpstudio: specialist in het vertalen van wensen in beeld en vormgeving.

PIXIT Ontwerpstudio

Problemen oplossen

Oorzaken

In Outlook (en andere mailprogramma's) staat standaard vaak de optie aan om mail op de server te bewaren. Zet deze optie altijd uit. Hoe je dat doet kun je vinden op de site van de leverancier van je mailprogramma. Die vind je makkelijk via Google

Gebruik je je mail op je smartphone of tablet, dan doe je dit via het IMAP protocol. Met het IMAP protocol bekijk je feitelijk je mail online, maar haal je het niet op.

Gebruik je je mail op meerdere apparaten, dan maken die apparaten soms hun eigen mappen aan op je mailserver. Dan heb je dus bijvoorbeeld twee mappen voor verwijderde items (prullenbak en trash) of verzonden items en sent items.

Als je mail verwijderd, verplaats het feitelijk naar de prullenbak. Dus pas als je de prullenbak leegt is je mail pas echt verwijderd van de server.

Oplossingen

  • Haal je mail op met Outlook (of een ander mailprogramma) door dit in te stellen met het pop3 protocol (dus niet met IMAP)
  • Log in op je webmail en leeg daar ALLE mappen
  • Leeg als laatste altijd je prullenbak (en ook trash, als je meerdere folders hebt)

Heb je behoefte aan een grotere mailbox, kies er dan voor om bijvoorbeeld een Gmail account aan te maken. Dit kun je gebruiken in combinatie met je eigen mailadres, door gebruik te maken van een forwarder. Wij helpen je graag om dit in te stellen.